Πέμπτη 3 Απριλίου 2008

ΤΑ ΡΟΔΑΚΙΑ

Κάποτε ήταν ένα κορίτσι που είχε ένα σκυλάκι. Ήταν πολύ δεμένοι και πήγαιναν παντού μαζί. Το πρωί την συνόδευε στο σχολείο και το μεσημέρι γύριζαν από τον πιο μακρινό δρόμο για να πλατσουρίσουν στην όχθη του ποταμού ή να τρέξουν στα χωράφια. Μια μέρα καθώς επέστρεφαν σπίτι κάτι κρυμμένο σε ένα θάμνο κίνησε την περιέργεια στο σκυλάκι. Ήταν ένα κόκκινο μπαλάκι. Η κοπέλα ωστόσο δεν είχε αντιληφθεί πως το σκυλάκι της δεν την ακολουθούσε και συνέχισε περνώντας μια διασταύρωση. Το σκυλάκι με το μπαλάκι στο στόμα έτρεχε να την προλάβει για να παίξουν μαζί. Βιαστικό όπως ήταν δεν είδε ένα αυτοκίνητο που ερχόταν με μεγάλη ταχύτητα. Το τελευταίο πράγμα που άκουσε ήταν ο θόρυβος από τα φρένα του αυτοκίνητου.
Όταν το σκυλάκι ξύπνησε ήταν ξαπλωμένο στον καναπέ του σπιτιού και από πάνω του ήταν ο κτηνίατρος της περιοχής. Στα δυο πισινά του πόδια είχαν βάλει νάρθηκες και γύψο και τα ένιωθε πολύ βαριά. Μάταια προσπαθούσε να σηκωθεί, να τρέξει να προϋπαντήσει – όπως έκανε πάντα - το κορίτσι, όταν το άκουσε να μπαίνει στο δωμάτιο. Αρκέστηκε σε ένα λυπητερό γρύλισμα για να φανερώσει τον πόνο του. Το κορίτσι έτρεξε κοντά του και όταν το αγκάλιασε, ο πόνος που αισθανόταν το σκυλάκι μειώθηκε αμέσως. Ο πατέρας συνόδεψε τον γιατρό έως στην εξώπορτα και κάτι είπαν ψιθυριστά. Αφού ο πατέρας γύρισε στο σαλόνι το κορίτσι τον ρώτησε γιατί ήταν τόσο σκεφτικός. Ο πατέρας κάθισε κοντά τους και εξήγησε στο κορίτσι ότι το κτύπημα ήταν πολύ δυνατό και πως το σκυλί δεν θα μπορούσε να περπατήσει ξανα.Η κοπέλα τρομοκρατήθηκε, κοίταξε το σκυλάκι και μετά έτρεξε στο δωμάτιο της. Την επόμενη το κορίτσι έφυγε για το σχολείο χωρίς να πάει να δει το σκυλάκι της. Όσο περνούσαν οι μέρες τόσο το κορίτσι απομακρυνόταν.
Ο πατέρας που δεν μπορούσε να βλέπει το σκυλάκι καθηλωμένο στο καναπέ χωρίς την παλιά του ζωντάνια προσπάθησε να βρει ένα τρόπο και να φτιάξει την διάθεση του. Σκέφτηκε λοιπόν να κατασκευάσει έναν ελαφρύ άξονα με δυο ροδάκια για να διευκολύνει την μετακίνηση του. Τον προσάρμοσε περίτεχνα στα πισινά του πόδια και άρχισαν κρυφά από την άλλη οικογένεια την εκπαίδευση. Στην αρχή το σκυλάκι έπεφτε και γλιστρούσε αλλά λαχταρούσε τόσο πολύ να πάει να βρει το κορίτσι, που μετά από πολλές προσπάθειες τα κατάφερε. Έμαθε να κινείται με τα ροδάκια. Πήγε στο δωμάτιο του κοριτσιού όλο χαρά για να της δείξει πως τώρα πια μπορούσαν να παίξουν όπως παλιά, γύριζε γύρω γύρω από την καρέκλα της και την προκαλούσε να σηκωθεί, για να πάνε έξω να τρέξουν. Η κοπέλα όμως έβλεπε μόνο τα ροδάκια. Έβλεπε μόνο την αλλαγή, μόνο την διαφορετικότητα. Δεν αναγνώριζε το αγαπημένο σκυλάκι της. Τότε το σκυλάκι απογοητευμένο βγήκε από το δωμάτιο με το κεφάλι του σκυμμένο. Αργά τη νύχτα όταν όλοι κοιμήθηκαν το σκυλάκι έφυγε από το σπίτι. Περιπλανιόταν στους έρημους δρόμους της πόλης χωρίς προορισμό, το μόνο που σκεφτόταν – και μη σας περάσει απ’ το μυαλό πως τα ζώα και ιδιαίτερα τα σκυλιά δεν σκέφτονται -ήταν γιατί το κορίτσι δεν το αγαπούσε πια. Το μόνο που είχε αλλάξει ήταν πως μετακινιόταν με ένα διαφορετικό τρόπο, αλλά δεν είχε αλλάξει το ίδιο το σκυλάκι ούτε τα αισθήματα του.
Όταν ξημέρωσε το σκυλάκι πήγε στο προαύλιο του σχολείου και κάθισε σε μια απόμερη μεριά. Στο διάλειμμα τα παιδιά το κοίταζαν περίεργα και γελούσαν με αυτό το αλλιώτικο σκυλί που είχε ροδάκια αντί για πόδια. Η κοπέλα άκουσε τα γέλια των υπόλοιπων παιδιών και πλησίασε να δει τι συμβαίνει. Τότε είδε το σκυλάκι της κουρελιασμένο να την κοιτά με παράπονο.Έτρεξε κοντά του πικραμένη και μετανοιωμένη από τον τρόπο που είχε φερθεί στο σκυλάκι όλες αυτές τις μέρες. Το πήρε στην αγκαλιά της και του ψιθύρισε πως δεν θα άφηνε κανένα να του κάνει κακό και πως το αγαπάει, ακόμα και με την διαφορετικότητα του η οποία το κάνει μοναδικό. Του ζήτησε να την περιμένει να σχολάσει όπως έκανε και παλιά για να γυρίσουν στο σπίτι τους από τις γνώριμες όμορφες διαδρομές τους. Έτσι κι έγινε…Το σκυλάκι δεν γιατρεύτηκε ποτέ σωματικά, πλην όμως, έζησε τη ζωή του παρέα με την αγαπημένη του, που επιτέλους ένοιωσε την αγάπη για ζωή. Τη ζωή μας.

9 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Πολυ συγκινητικό Μαρί μου ...

Από μικρο παιδί τα αγαπούσα πολύ τόσο που τα μάζευα οτιδήποτε ήταν μικρο σε ηλικία στα αλάνια της Ναξου από σκυλάκια, γατάκια ακόμα και τραυματισμένα περιστέρια ...

Μοναχικά, πεινασμένα, τραυματισμένα, πονεμένα από την αδιαφορία ...

Τα έπαιρνα μαζί μου στο [τότε] φτωχό σπίτι μου, τους έδινα γάλα, τα τάισα από το δικό μου φαΐ [πολλές φορές έμεινα νηστικός], αν ήταν τραυματισμένα τους έβαζα γάζες, βαμβακιά με μονωτική ταινία, τα βραδιά τους έβαζα για μαξιλάρι από παλιά ρούχα μου, άλλες φορές τα έπαιρνα στο κρεββάτι μου κρυφά από την μανά μου, η οποία με μάλωνε συχνά διότι το σπίτι είχε γεμίσει από αυτά τα ακακία ζωάκια και δεν προλάβαινε να τα προσέχει ...

Θυμάμαι μετά το μάθημα στο σχολειό, έτρεχα σαν τρελός να δω τι κάνει το σκυλάκι η το γατάκι που φρόντισα να γίνει καλά, άλλες φορές έφευγαν από το σπίτι, τα έψαχνα να δω που πήγαν και τους έβρισκα κοντά στη μητέρα τους χαρούμενα ...

Αυτη η εικόνα η μητέρα μαζί με τα παιδιά της με ευχαριστούσε πολύ από οτιδήποτε καθετί ...

Μέτα αργότερα που μεγάλωσα, είχα ένα Μποξέρ, τον Μπεν, έζησα μαζί του 13 ευτυχισμένα χρονιά ...

Μέτα από αυτόν δεν ξαναπηρα σκύλο, με πόνεσε πολύ ο χαμός του ...


Φιλια Μαρί μου ...


Μ.Β.

ΜΑΡΙΑΝΝΑ είπε...

Κωστη μου και εγω καπως ετσι μεγαλωσα. Απο τοτε που θυμαμαι τον ευατο μου μεχρι που πηγα πανεπιστημιο ειχα ζωακια. Γατακια , σκυλακια μεχρι και ενα αρνακι που το ταιζα με μπιμπελο ειχα. Για τετοια τρελα μιλαμε κωστη. Τα περισσοτερα κοιμοταν μαζι μου και με περιμεναν στην πορτα το μεσημερι που γυρνουσα απο το σχολειο. το κομματι του ατυχιματος στο παραμυθι μου εχει συμβει με ενα σκυλι μου, το ειχα με γυψο για αρκετο καιρο.
φιλακια
κωστη μου

Ανώνυμος είπε...

Όντως πολύ συγκινητικό..!Πιστεύω οτι έχεις καταφέρει να περάσεις ένα πολύ σημαντικό μήνυμα.
Πρέπει να καταλάβουμε επιτέλους την σημασία των λέξεων "φαίνεσθαι" και "είναι" και την διαφορά που υπάρχει μεταξυ τους...
Συγχαρητήρια Μαριάννα μου..!

ΜΑΡΙΑΝΝΑ είπε...

αγαπητη αντη μου (το πως ξερω ποια εισαι θα ειναι το μικρο μας μυστικο) σε ευχαριστω πολυ που μπηκες στο κοπο να μου γραψεις το σχολιο σου. πραγματικα πολλες φορες κοιταμε την εικονα και ξεχναμε να ριξουμε μια εστω ματια και στη ψυχη του αλλου. αλλα φιλοι μου αξιζει το κοπο να το κανουμε γιατι δεν ξερουμε ποτε......ισως εκει μεσα να κρυβοται οι πιο πολυτιμοι θυσαυροι του κοσμου

Ανώνυμος είπε...

δεν ξερω αλλα δεν θελω να δω σκυλο με ροδακια..πολυ με τσακιζουν τετοια "θεαματα".
δεν ξερω γιατι ειμαι "ρατσιστρια" στις αναπηριες αλλα ειναι αληθεια πως ζωα κουτσα οι ανθρωπους ακροτιριασμενου δυσκολευομαι να κοιταξω..αλλους παλι, τυφλους ή σε καροτσακι δεν εχω προβλημα ουτε "καρφωνομαι" σαν ηλιθια πανω τους.μπορει απλως να μην το εχω συνιθησει δεν ξερω.ισως απλα να αποδεχομαστε ευκολοτερα καποιον που ολα τα μελη του ειναι σωστα τοποθετημενα πανω του,δεν ξεφευγουμε απο την εικονα τη γενικοτερη που εχουμε για τον ανθρωπο γι'αυτο και αυτο που λειπει η αυτο που ειναι παραπανω πχ τερατογενεσεις μας τρομαζει τοσο.
φιλικα
Δεσποινα

ΜΑΡΙΑΝΝΑ είπε...

Δεσποινα ισως οπως λες να μην εχουμε συνηθησει να βλεπουμε και γιαυτο μας ξενιζει λιγο η εικονα ενους ακροτηριασμενου ατομου ή καποιου που παρεκλινει απο τα ΄΄φυσιολογικα δεδομενα΄΄. μια μικρη παρατηρηση δεν ειναι ΄΄θεαματα΄΄ ειναι ζωες, ανθρωποι ή ζωα που ακομα και αν κανουμε πως δεν τα βλεπουμε (δεν μας υποχρεωνει κανεις αλλωστε) υπαρχουν. Δεσποινακι ισως πρεπει να το δεις απο αλλη οπτικη γωνια. Αν σκεφτεις οτι με αυτα τα ροδακια οπως φαινεται απο το παραμυθι βελτιωνεται η ποιητητα ζωης στην προκειμενη περιπτωση του σκυλιου θα σε ενοχλουσε ακομα ως εικονα? θα με ενδιεφερε η απαντηση σου
φιλακια πολλα Δεσποινα

Ανώνυμος είπε...

οταν εγραψα "θεαματα" επ ουδενι δεν το ειπαμε με καποια αρνιτικη εννοια απλα με αυτο που φαινεται,αυτο που κοιταζουμε.
στο θεμα του σκυλου σιγουρο ειναι πως δεν τον ρωτησαμε αν προτιμαει μια ευθανασια απο τα ροδακια,αν και το ενστικτο της επιβιωσης ειναι πολυ δυνατο σε ολους. δεν ειμαι καμια αναισθητη ειχα παντα ζωα και σκυλους και γατες και εχω χασει πολλα ζωα καποια απο αυτα τα εχω θαψει εγω η ιδια, και τωρα εχω σκυλο αλλα δεν ξερω αν θα μπορουσα να εχω ενα σκυλο μη αρτιμελη.
ουτε βεβαια μπορω να παρω την αποφαση της ευθανασιας,οταν αρρωστησε ο σκυλος μου απο καρκινο ο γιατρος με παρακαλουσε να του κανει ενεση και εγω ζητησα να μεινει μεχρι που θα μπορουσε να τρωει.οταν σταματησε να τρωει και να περπαταει σκεφτηκα πως ισως του κανω περισσοτερο κακο που τον κραταω ζωντανο και ειπα στο γιατρο καντο γρηγορα και ανωδινα.

νομιζω πως δεν αντεχω τους ακροτιριασμους γενικως, δεν ειμαι εξοικοιωμενη με αυτο που θα δω, με τρομαζει με στεναχωρει,ειναι κατι που ακομα δεν αντεχω, κατι πανω απο τις δυναμεις μου (ισως στο μελλον να το ξεπερασω).
φιλικα
Δεσποινα

ΜΑΡΙΑΝΝΑ είπε...

ισως δεν εγινε σαφες το μυνημα που ηθελα να περασω με το παραμυθι. την διαφορετικοτητα, την προκαταληψη και τελος την αποδοχη της διαφορετικοτητας μεσα απο την Αγαπη

Ανώνυμος είπε...

ισα ισα το μηνυμα το εξελαβα και προφανως η αγαπη ειναι αυτη που ριχνει ολες τις προκαταληψεις απλα το ειδα λιγοτερα ουτοπικα και περισσοτερο πραγματικα.αυτο.