Τρίτη 22 Απριλίου 2008

ΕΝΑ 3ΗΜΕΡΟ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΚΑΙ ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ AUTONOMIA EXPO 2007 (ΜΕΡΟΣ Α΄)

Σε λιγότερο από έναν μήνα θα γίνει για δεύτερη συνεχόμενη χρονια η Autonomia EXPO, στις 16, 17 και 18 Μαΐου στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας, η μεγάλη αυθεντική έκθεση προϊόντων και υπηρεσιών για την αναπηρία, την αποκατάσταση, την ανεξάρτητη διαβίωση, την αισθητική και τον πολιτισμό που τολμά και δημιουργεί μαζί με την αναπηρία ως εμπειρία και ως διαφορά συνθηκών και όρων ζωής. Η έκθεση διοργανώνεται από το Περιοδικό ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΤΩΡΑ και το www.DISABLED.GR. Τώρα λοιπόν είναι μια καλή ευκαιρία να διηγηθώ το ταξίδι μου στην Αθηνά και τις εντυπώσεις μου από την περσινή Autonomia EXPO. Πήραμε λοιπόν το καράβι με τους γονείς μου Πέμπτη βράδυ από Ηράκλειο για Πειραιά. Αφού ενημερώσαμε πως είμαι άτομο με αναπηρία βάλανε το αυτοκίνητο από τα πρώτα για να είμαι κοντά στη πόρτα. Αυτό μας είπαν στην προβλήτα, έλα όμως που μέσα στο γκαράζ δεν μας ενημέρωσαν για το ασανσερ... έτσι ανέβηκα από σκάλες και διαδρόμους. Στην τελευταία σκάλα ένας καμαρωτός μου πρότεινε να σταματήσει στην κυλιόμενη σκάλα, να σταθώ στο πρώτο σκαλί και να την βάλει ξανά σε λειτουργία. Θα σας δώσω μια φιλική συμβουλή. Αν έχετε κινητική αναπηρία και δεν έχετε καλή ισορροπία μην το επιχειρήσετε ή τουλάχιστον να είστε προσεκτικοί στο ξεκίνημα. Εμένα με έπιασε απροετοίμαστη και με ΄΄πήρε΄΄ προς τα πίσω. Πάλι καλά πρόλαβε να με συγκρατήσει ο πατέρας μου. Ευτυχώς δεν είχα αλλά απρόοπτα, εκτός βέβαια ότι με πείραξε το καράβι. Ένα περίεργο πράγμα, το καράβι με χαλάει πάντα όταν πηγαίνω κάπου , στο γυρισμό είμαι μια χαρά. Κατά τις 6 το πρωί πιάσαμε λιμάνι. Η αποβίβαση ήταν πολύ πιο εύκολη γιατί μας ενημέρωσαν για την ύπαρξη του ασανσέρ. Ξεκινήσαμε για Αθηνά, στην περιοχή του Νέου Ηρακλείου όπου μένει μια ξαδέρφη μου. Θα μέναμε εκεί ένα βράδυ και το επόμενο στην νονά μου στο Νέο Κόσμο. Στην διάρκεια της διαδρομής χάζευα τα κτίρια, τις βιτρίνες και όλες τις αλλαγές που έχουν γίνει από την τελευταία φορά που επισκέφτηκα την πρωτεύουσα. Μέχρι το απόγευμα που θα πήγαινα στην έκθεση, παρόλο που απολάμβανα την συντροφιά των ξαδελφιών και των μικρών παιδιών τους, η ανυπομονησία μου είχε φτάσει στο αποκορύφωμα της. Στην Autonomia EXPO δεν θα έβλεπα μόνο συγκεντρωμένα όλα τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που βελτιώνουν σε πρακτικό αλλά και σε αισθητικό επίπεδο την ζωή των ατόμων που ζουν υπό συνθήκες αναπηρίας. Θα συναντούσα άτομα που γνώρισα και επικοινωνούσαμε μέσω του ιντερνετ και του http://www.disabled.gr/ και κυρίως εκτιμούσα πολλά χρόνια. Από το ίδιο πρωί κιόλας είχαμε κανονίσει, μέσω μηνυμάτων, να βρεθούμε στον εκθεσιακό χώρο με μερικά από αυτά τα άτομα. Έφτασα στο Ειρήνης και Φίλιας, ομολογώ με κάποια καθυστέρηση, και αφού κατέβασαν οι γονείς μου το ηλεκτροκίνητο αμαξιδιο, προχώρησα .Η συγκίνηση μου όμως δεν περιγράφεται όταν είδα να με περιμένει στην είσοδο ο Σταυρος. Ένα άτομο για το οποιο είναι τιμή μου που είμαι φίλη του. Ίσως ο ίδιος να μην θεώρησε σπουδαία αυτή την κίνηση όμως για μένα έχει ιδιαίτερη σημασία.Εδώ θα διακόψω και θα συνεχίσω την ιστορία στο επόμενο ποστ

4 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Ανυπομονώ για το 2ο μέρος Μαρί μου, αν και θα έπρεπε όλα τα σάπια καραβιά της ακτοπλοΐας να αποσυρθούν να βάλουν επιτελούς καινούργια πλοία στο στόλο όμως και το παρών ισχύων στις καινούργιες πολυκατοικίες οπού απαγορεύεται από το νομό (πολεοδομία) στο ισόγειο να έχει σκάλες (προς στο ασανσέρ) και επίσης όλα τα ασανσέρ να έχουν οσο το πλάτος του καροτσιού και λίγο μεγαλύτερο κλπ ...

Μακάρι εκείνη την ώρα στο καράβι που δεν είχε ασανσέρ, να σε έπαιρνα σηκωτή στη αγκαλιά μου να σε πήγαινα στη γέφυρα, στο κοπανιστό θαλασσινό αέρα στο πρόσωπο σου με την αίσθηση σαν να είσαι πάνω σε μοτοσυκλέτα !!!


Πολλα φιλιά Μαρί μου !!!


Μ.Β.

ΜΑΡΙΑΝΝΑ είπε...

Κωστη το πλοιο ειχε ασανσερ, οι υπεθυνοι του καραζ δεν με ενημερωσαν. Aρα μιλαμε για ελλειπης εκπαιδευση προσωπικου σε στοιχειωδη θεματα που αφορουν τα ατομα με αναπηρια. Και ενταξει εγω εχω και την δυνατοτητα να πεπαρταω (με τον τροπο μου)ενα ατομο που ειναι σε καροτσι τι θα γινοταν?θα το μεταφεραν οι οικειοι του στα χερια σαν σακι με πατατες (κατι που απενθανομαι θανασιμα)και οταν φταναν στην ρεσεψον θα τους λεγαν ΄΄μας συγχωρειτε πολυ ξεχασαμε να σας πουμε οτι το καραβι διαθετει ασανσερ΄΄ . Οσο για την γεφυρα αν παραλειπάμε το ΄΄μεταφορικο μεσο΄΄ που προτεινες (χωρις παρεξηγηση) σιγουρα θα μου κανε καλο ο θαλλασινος αερας. Συμφωνω οτι η αισθηση οταν εισαι σε μηχανη ειναι υπεροχη (βλεπεις ανεβαινω χρονια ως συνεπιβατης σε μια ΗΟΝDA)

Ανώνυμος είπε...

Χωρίς καμιά παρεξήγηση, καταλαβαίνω Μαρί μου ...

Τότε θα σε πάω με το άλλο τρόπο (αν μου το επιτρέψεις), με χέρι χέρι !!!


Μ.Β.

An-Lu είπε...

Ανυπομονώ κι εγώ για το πάρτ του!